Що робити у Don’t Starve Together (DST)?

Don’t Starve Together (далі “DST”) – багатокористувацька гра про виживання у мальовничому, але химерному світі, повному пригод і небезпек.

Одна з особливостей “DST” – відсутність «кінця», якоїсь «фінальної» цілі, досягнувши яку можна сказати: «Ми пройшли “DST”». Через це недосвідченому гравцю вона може видатися грою про безкінечні страждання. Що, як на мене, є абсолютною неправдою. Так, “DST” створює труднощі, які ви з друзями долаєте разом, але окрім них гра наповнена серйозними викликами, що нагадують рейд-босів ігор жанру MMORPG.

В цій статті я хочу описати, які цілі перед собою може поставити компанія друзів, що грає у “DST”. Що робити, щоб з одного боку уникнути масової загибелі, а з іншого – рутини, коли гра перетворюється у постійне збирання ресурсів заради виживання.

Перш ніж приступати до найнебезпечнішого, я б радив набратися досвіду «звичайного» виживання у цьому прекрасному світі. Якщо у вас є в команді новачки – проживіть з ними один рік (за ігровим часом). Коли рожевощокий початківець, що пережив снігопади, дощі і засуху, голод, нічні напади вовків і тіньових чудовиськ, стане вільно почувати себе у будь-якій ситуації – ось тут починається найцікавіше.

Отже, розберемо основні цілі першого року життя у “DST”.

Осінь.

Autumn_RoG_poster

Найпрекрасніший і найспокійніший сезон гри, момент Вашої появи у світі. Ваші зусилля восени закладають фундамент всієї подальшої гри. Що потрібно зробити якісно:

Розвідати карту.

Знання – наше все. Перш ніж обрати собі місцину для бази (чи то пак «дому»), непогано було б знайти:
а) селоPig_House_BuildсвинейPig(з Королем свиней) – одне з найкращих місць щоб оселитися;

б) біфалоBeefalo. Ці чудові істоти – безцінне джерело м’яса, добрива, рогів і хутра, з яких ми робимо потрібні нам взимку теплі шапки. Особисто я обожнюю цих звірів;

в) павукиSpider. Павутина – цінний ресурс, якого майже завжди не вистачатиме;

г) «шахтарський» біом – на перших етапах необхідно видобути якусь кількість золота і каміння;

д) болото – непогане джерело їжі, рідкісних ресурсів і небезпечна ділянка, на яку можна заводити босів;

е) червотунеліWorm_Hole – чим більше «телепортів» ітиме від вашої бази до корисних місць, тим краще;

є) вхід в печери – чим ближче він буде до вашої бази, тим зручніше.

ж) статуя Гломмера Glommer's_Statue – цей корисний жук чекатиме на вас у «листяному» біомі;

з) місцина, де взимку з’явиться юрта Мак Таска – ми навідаємося туди пізніше;

і) гніздо Мус-Гуски – ми повернемося до нього навесні.

Якщо ви подумки закрили всі ці пункти – можете зі спокійною совістю починати розбудову бази.

База

Дім. Житло. Помешкання. Фортеця. Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями… Залежно від Ваших бажань і зусиль, Ваша оселя може виглядати як табір для біженців, а може – як ставка короля з особистим зоопарком. У цьому гайді я хочу не розписувати тактичні подробиці, я задаю стратегічні цілі. Отже, будуйте. Власним розумом, чи за чиїмись порадами – вирішуйте самі. Гайдів з організації і оздоблення у Інтернеті достатньо, мені особисто подобається ось цей.

Подальші цілі:

  1. Їжа. Продумайте джерела, навчіться не страждати від голоду. Вчіться готувати в казані з усього, що є, зрозумійте систему.
  2. В 11-ту ніч буде Повня, то ж не забудьте сходити за Гломером. GlommerВін корисний.
  3. Теплі речі на зиму. Я б радив заготувати Капелюх БіфалоBeefalo_Hat
    для кожного гравця. Добуваючи їх, заодно отримаєте купу м’яса. Також варто зробити по Камінцю-грілці Thermal_Stone_Stage_3.

Зима.

Ця пора настає на 21-й день і триває п’ятнадцять. Вона холодна і сувора. Але така вона лише для тих, хто до неї не готовий.

Winter_RoG_poster

  1. Взимку з’являється перший, найлегший міні-бос – Мак-Таски MacTuskWeeTusk. Зазвичай це сімейство моржів-гуманоїдів гуляє навколо своєї юрти Walrus_Camp_Winter у супроводі двох ручних льодяних вовків Blue_Hound. Після неважкого бою (ви будете більше бігти за ними, ніж битися) є можливість отримати дві дуже цінні винагороди:
    Тем-о-Шентер . Один з найкорисніших капелюхів у грі:

+ дуже добре відновлює Глузд, навіть у темряві;
+гріє на рівні з Зимовим капелюхом Winter_Hat.

Ікло Walrus_Tusk. З нього кується Посох Walking_Cane, з яким персонаж бігає помітно швидше. Це – наші перші цінні “артефакти”, далі буде цікавіше. Мак-Таски «відроджуються» 2-3 ігрових дні, тож варто навідатися до них кілька разів за зиму.

  1. Сходіть на полювання. Зимовий Коалослон Koalefant має хутро, тому з його хоботу Winter_Koalefant_Trunk шиється Тепла шубаPuffy_Vest – один з найкращих теплих предметів одягу у грі. Гріє вдвічі краще, ніж Тем-о-Шентер, також відновлює Глузд (хоч і не так сильно). Полюйте як мінімум вдвох, бо інколи сліди приводять до набагато небезпечніших істот.
  1. Підготуйтеся до весни. Як мінімум, для захисту від дощів знадобляться парасольки , що потребують павутину і свинячу шкіру .
  2. Також навесні зникнуть кролячі нори. Тому до кінця зими дуже важливо наловити кролів і поставити першу Магічну машину (якщо ви досі цього не зробили).
  3. Якщо ви ще не поставили холодильник – виправте це і накопайте льоду з льодяних рудників. Лід у холодильнику не псується. Знадобиться влітку.
  4. Підготуйтеся до приходу Циклопа-оленя Deerclops, «зимового гіганта». Броня (з запасом), зброя, місце бою. Можна відвести його на болото, на біом з купою диких бджолиних вуликів, в ліс з павучими коконами і Королевами павуків , просто в густий ліс – десятки повалених дерев призведуть до появи ентів, що займуть його на якийсь час, а ви отримаєте купу корисних ресурсів. В кінці-кінців, навчіться ухилятися і вбийте тварюку. Він не такий страшний, як його малюють (розробники гри. Тобто “Klei Entertainment”. Ха-ха, йдемо далі). Обов’язково підберіть Око і зробіть з нього Найкращу Парасольку у грі: вона абсолютно непроникна для дощу, чудово захищає від спеки влітку і є ще одним з наших “найцінніших” артефактів. Якщо серед Вас є WX-78 – віддайте її йому. Будь ласка. І ось чому.

Весна.

Двадцять днів затишшя між зимою і літом.

Spring_RoG_poster

  1. Жаб’ячий дощ. Ця подія відбувається не завжди, але її вірогідність висока. Я просто залишу вас розважатися з жабами, не даючи жодних практичних порад. Не маленькі, розберетеся.
  2. Найбільша пригода весни – Мус-Гуска Gooseі її Мус-Гусята , Весінній Гігант. Знайдіть гніздо з величезним сяючим яйцем , дочекайтеся, поки Гусята вилупляться, нападайте. Гарантую, поєдинок буде дуже динамічним і веселим. Головне – не забудьте підготувати кілька комплектів броні, у бою з Гусятами вона “закінчується” вмить. З пір’я , що випадає з Гуски і Гусят, варто зробити Віяла , що допоможуть влітку: гасять весь вогонь навколо персонажа і дуже солідно охолоджують.
    Також з пір’я виготовляється ВітроБіль – цікава дальнобійна зброя. Але для неї ще потрібні роги Volt_Goat_Horn з електрокізVolt_Goat, що додає складнощів у отриманні.
  1. До речі, про літо. Підготовка до нього, на мою думку, займає не менше часу і зусиль, ніж підготовка до зими восени. Раджу кожному до літа зробити Льодяний посох – простий, порівняно дешевий магічний артефакт, що окрім своєї основної дії (нанесення шкоди і замороження цілі) гасить речі, що ось-ось загоряться чи вже палають. Обов’язково потрібні: Парасолька, Камінь-грілка (яка, на відміну від зими, тепер буде нас охолоджувати), спеціальний одяг, невеликий запас сірки для ендотермічного (заморожуючого) вогнища . Взагалі, перш ніж говорити про літо, я б радив запланувати, як саме ви хочете його пережити.
    Є кілька варіантів:
    – спуститися в печери. Там не так спекотно, як назовні, температура майже не сягає смертельних 70 градусів. Особисто я зазвичай будую невелику базу і все літо проводжу у підземеллях. Вони багаті на найрізноманітніші ресурси, там купа їжі і всілякого добра, своя флора і фауна, яку цікаво вивчити і використовувати. Як саме облаштуватися у печерах можна побачити, наприклад, тут;
    – залишитися вдома. Цілком реальний варіант, хіба що треба буде слідкувати за речами, що намагаються загорітися і зволожувати рослини і ферми, що сохнуть;
    – побудувати невелику базу біля Оазису . Якщо ви залишаєтеся назовні – до Оазису ви ще навідаєтеся.

Літо.

П’ятнадцять днів палаючого пекла.

Summer_RoG_poster

Що потрібно зробити влітку:

  1. Вижити. Літо – просто жахлива, смертельно небезпечна пора, якщо ви до неї не готові. Якщо ж готові – воно перетворюється на приємну прогулянку з особливостями.
    Маленька порада: в перші дні літа дуже корисно пройтися пустелею і позбирати квіти кактусів , з яких шиється чудова охолоджувальна сорочка.
  2. Не спалити базу. І світ. Від високої температури кожен предмет навколо гравця має шанс загорітися (навколо гравця! Якщо всі на відстані від бази – вона в безпеці). Слідкуйте за звуком, коли щось починає диміти – чути виразне шипіння. Вогонь виникає швидко і перекидається легко. Гасіть Посохом, Віялом, руками, підручними засобами.
  3. Мурахо-Лев.
    Цей цікавий бос з’являється неподалік від Оазису . Його можна задобрити іграшками, які ви наловите вудками в Оазисі; він віддячить рецептом і матеріалами для ось такого предмету. Якщо цього не зробити – Мурахо-Лев прогнівається і час від часу насилатиме на вас прокляття. Дія прокляття виглядає цікаво, ви його не з чим не сплутаєте; раджу бігти і не обертатися. Його можна вбити. Щоб почати бій, згодуйте йому охолоджений Камінь-грілку. Поєдинок з ним цікавий і важкий.
    Також його можна просто ігнорувати, час від часу тікаючи від дії прокляття, особливо якщо ви вирішили провести літо в печерах.
  4. Морально підготуватися до приходу Борсука-ведмедя. Цей суворий «осінній гігант», що за своєю суттю нагадує Циклопа-оленя, прийде до вас в останній день літа, щоб зжерти всю Вашу їжу і особливо – спаплюжити дорогоцінні вулики! А потім, наситившись, влягтися і хропіти, тварюка така!..
    Бій з ним важчий, але він цілком долається.
    Шкура Борсука-Ведмедя дозволяє пошити з неї Ведмежу шубу– така само тепла, як Тепла шуба з Коалослона, до того ж відновлює вдвічі більше свідомості і сповільнює настання голоду, що робить її надзвичайно цінним артефактом для будь-кого (особливо – для Вольфганга).
    Також з Шкури можливо змайструвати  ТерморюкзакInsulated_Pack, який сповільнює псування покладеної в нього їжі.

 

 

Вітаю Вас, Ви пережили свій перший рік у “DST”!

 

Подивіться у дзеркало на Ваше пошрамоване, змужніле обличчя! Ви – дитя, народжене в пеклі. Виплавлене стражданнями. Загартоване болем. Гадаєте, цій грі більше нема чим Вас здивувати?

Ви ще ніколи так не помилялися!

Коли безжальний світ DST стає для Вас рідною домівкою, а найжахливішою небезпекою для навколишньої флори і фауни – Ви самі, час влаштувати полювання на набагато серйознішу здобич.

 

Королева бджіл.

З’являється з Гігантського вулика, у який ми неввічливо постукали

кувалдою. Має тонну життя, б’ється більш ніж боляче, “народжує” собі на допомогу агресивних джмелів, максимальна кількість яких збільшується залежно від степеню її “побитості” нами; залишає липкий слід, який сповільнює гравців, ще й час від часу кричить диким голосом, розлякуючи Свиней і Кролів, яких ми могли “завербувати” собі на допомогу. Нащо взагалі зв’язуватися з таким жахіттям? Звісно ж, заради солодкого, якісного”луту” (здобичі)!

По-перше, з ще теплих залишків Королеви Бджіл ми підбираємо якусь кількість Royal jelly, тобто “Маточного молочка” (або “Королівського меду”, якщо перше визначення Вам огидне). Якщо покласти в казан лише одну штучку такого добра і додати три будь-які компоненти (окрім м’яса і гілочок!), ми отримаємо банку Желейних цукерок.

Цей справді унікальний продукт абсолютно не псується і при вживанні повільно відновить аж 122 одиниці Здоров’я (за дві хвилини).

По-друге, з ще теплої голівки Королеви Бджіл ми знімемо її Корону.

Цей шолом екстра-класу дає 70% захисту, конвертує всі ефекти зниження Глузду (наприклад, “негативні” аури босів і різних монстрів) у позитивні, а також, у якості маленького бонусу, змушує інших гравців падати перед Вами навколішки.

По-третє, і на мою думку ця річ є найкориснішою з усього: з ще теплих, але вже зведених смертельною судомою лапок Королеви бджіл ми вириваємо Рецепт, який вчить нас робити Загортальний рулон. Цим предметом ми загортаємо нашу їжу у спеціальний Пакунок, в якому вона абсолютно не псується. Потім розгортаємо коли нам потрібно, їмо і згортаємо знову.

Корисність Загортального рулона важко описати. Ось тут я наготував собі 16 порцій Солянки для Ситості, 4 порції Медової шинки (якщо потрібно буде відновити Здоров’я) і 6 штук засушеного Великого м’яса (що дає не так багато Ситості, але відновлює все і одразу). Загорнув, взяв Пакунок (що займає один слот інвентарю) і пішов у печери. Цього об’єму мені вистачить на… приблизно, півроку ігрового часу. Уявіть собі, що у Вас є можливість взяти піврічний запас їжі на всі випадки життя, і цей запас не псується – тоді Ви відчуєте справжню могутність цього на вигляд скромного артефакту.

 

Клаус.

Подорожуючи світом, Ви рано чи пізно знайдете інтригуючий мішок з ланцюгами і замком. Очевидно, якщо є замок – має бути й ключ? Звісно ж, він існує.

Сідайте, дітки, я розкажу вам казку. Щороку восени і лише восени у листяному (“каштановому”) лісі або у “змішаному” біомі на світ з’являється зграя безоких оленів. Це нешкідливі, лякливі істоти, що тікатимуть від загрози і завжди триматимуться купи. В перший день зими вони відрощують роги. Якщо погнати стадо серед лісу, олень може знести дерево, але натомість залишить свій ріг на землі. В останні дні зими олені зникнуть, відправившись у небуття, з якого прийшли.

А далі казка закінчується і починається сувора реальність.

Ріг, як ви вже могли зрозуміти, є ключем до мішку. На того, хто ризикне його відчинити, чекатиме несподіванка – “ключ” у його руках трісне і розпадеться на шматочки, а до мішку прийде його хазяїн, Клаус – могутній демон у супроводі двох оленів, “вогняного” і “льодяного”. Я не буду описувати перебіг битви, набагато цікавіше взнати (і відчути на собі) всі ці жорстокі подробиці особисто. Можу сказати, що я наполегливо не раджу Вам вбивати оленів Клауса – у цьому випадку на Вас чекатиме неприємний сюрприз. Ще неприємніший сюрприз чекатиме на Вас після його смерті.

Втім, після перемоги над Клаусом Ви отримаєте справжній ключ до мішку, в якому на Вас чекатимуть… Подарунки! Справжні подарунки, кілька згортків святкового паперу. І ніхто не знає, що саме у них буде! Кожен згорток може містити цінний магічний артефакт, набір рідкісних ресурсів, що падають лише з босів (такі як Око Циклопа-оленя чи Шкура  Борсука-Ведмедя), рецепти до кількох незвичайних артефактів, які не отримати просто так, або ж щось з невідновлюваних ресурсів.

Ось так ми святкуємо католицьке Різдво у DST.

 

Toadstool (“Тоадстул”), або Грибова Жаба.

Насправді, “Toadstool” буквально перекладається як “гриб”, просто синонім слова “mushroom”. Втім, ця назва з часточкою “toad” (що означає “жаба”) надихнула Klei Entertainment на створення дуже аутентичного чудовиська.

Де знайти?

У печерах. Шукайте клаптик землі з трьома озерами і ось таким грибочком посередині. Берете в руки сокиру, починаєте рубати грибочок, як вилізе страхіття – тікайте з криками: “Мамо, що ж я наробив?!”.

Чим небезпечний?

  1. Має просто достобіса життя.
  2. Розкидає навколо себе гриби, що вибухають.
  3. Час від часу зупиняється і “вирощує” навколо себе грибкові дерева, що значно посилюють шкоду від його здібностей. Зрубуйте їх негайно!
  4. Чіпляє на одного з гравців “бомбу”, яка вибухне за кілька секунд. Вибух створить величезне отруйне поле з грибкових спор, в якому зовсім не варто стояти і вивчати цього неповторного представника одночасно флори і фауни.
  5. Час від часу жахає своїм тілом по землі, створюючи масову атаку, схожу на ту, що полюбляє Борсуко-ведмідь..

Якщо підсумувати, ГрибоЖаба володіє достатньо розвиненими механіками, схожими на ті, що мають боси з ігор жанру MMORPG. З Клаусом я не розписував все настільки детально, тому що, на мою думку, група непідготовлених (але розумних) гравців може перемогти Клауса (або ж зробить це з другої-третьої спроби, якщо зробить правильні висновки з перших невдалих спроб); в той час як Тоадстул – серйозне випробування навіть для теоретично повністю готових до нього “мисливців”.

Що отримуємо?

Це цікаво. Винагорода за Тоадстула не така ультимативно-корисна, як деякі предмети з інших босів. Втім, вона більш ніж варта уваги:

– по-перше, ми отримуємо рецепт одного з “Грибових капелюхів“:

    

Ці незвичайні грибові брилі сповільнюють голод (чудово працює разом з Ведмежою шубою) і час від часу розкидають Грибкові спори;

– по-друге, рецепт Грибкових світильників, які заправляються якраз Грибковими спорами і змінюють свій колір залежно від того, спорами якого кольору ми їх неповнимо; можна змінювати яскравість, робити суміш кольорів;

– по-третє, якусь кількість грибів і тих самих Спор.

Таким чином, нагорода за Тоадстула практично дає нам якогось неймовірного “якісного” ефекту, в той же час предмети з нього дозволяють прикрасити нашу базу, зробивши її більш затишною і естетично-неповторною.

 

Нові страхітливі історії про інших жахливих монстро-босів, а також про цікаві івенти у грі напишу пізніше, якщо отримаю достатньо прохань продовжити серію =)

Дякую за увагу. Успішного виживання і Не Голодуйте!
З задоволенням відповім на будь-які питання.

Присвячую моїм чудовим друзям Uruk і Scagenek, що зазнали болю і страждань через мою любов до DST.

 

Всі права на Don’t Starve і Don’t Starve Together належать Klei Entertainment.

Сторінка Don’t Starve Together в онлайн-магазині Steam.
Також, більшість зображень і скрінів взято і “сфотографовано” на англійській вікі Don’t Starve, за що їй величезне дякую:
http://dontstarve.wikia.com/wiki/Don%27t_Starve_Wiki

 

2 thoughts on “Що робити у Don’t Starve Together (DST)?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s